google-site-verification=PbL_5t5j-grNUlEnxPDPRb9h69cnQI7ks2lm5P-n88U
top of page

Vermeer'in kızları

Her ne kadar bu genç kız, İnci Küpeli Kız kadar çekici olmasa da , kendine has bir güzelliği var. Dikkat çekici derecede yumuşak ışıklandırma ve chiaroscuro efektlerinin incelikli kullanımı, Vermeer’in İnci Küpeli Kız’da kullandığı teknikten farklı. 📍Vermeer’in sanatında kumaşın ışıltısını bu kadar başarılı bir şekilde gördüğümüz çok az örnek var. Gümüş-mavi kumaş bir çeşit ağır saten veya ipek gibi görünüyor. Açık tonlu boyanın küçük noktaları orada burada benekli.

📍

Bununla birlikte, büyük boy inci küpenin gerçek bir inci değil, bir taklit veya benzeri bir malzeme olduğu açıkça görülüyor. 17. yüzyılda inciler önemli bir statü simgesiydi. Tüm nadir ve pahalı doğal ürünler gibi, pahalı inciye ikna edici bir alternatif aranıyordu. Antik Roma’da cam boncuklar incinin parlaklığını taklit etmek amacıyla önce gümüşle, sonra tekrar camla kaplanırdı. İtalya’da sahte inciler üretildi. Fransa’da, 15. yüzyıldan önce içi boş cam boncuklar, yanardöner bir yüzey oluşturmak için aside batırılıyordu. 17. yüzyılda Paris’teki M. Jacquin adlı tespih yapımcısı tarafından Fransa’da geliştirilmiş bir versiyonu üretildi. İlk olarak, boncukların iç kısmı, sedefli bir görünüm sağlamak için, öğütülmüş balık pullarından olan “essential d’orient” adı verilen bir maddeyle kaplandı tıpkı sedefin doğal bir inci üzerinde ürettiği yansımalara benzeyen yansımalar gibi. Daha sonra bu karışım boncukların içine döküldü ve içlerinin tamamen kaplanması için çalkalandı. Ayrıca boncuklar sağlamlık ve ağırlık sağlamak için balmumu ile dolduruldu. Bu buluştan önce şeffaf cam boncuklara inci parlaklığı vermek için cıva kullanılıyordu.

📍

Kariyerinin sonraki yıllarında Vermeer, anatomik doğruluğu ara sıra tümüyle göz ardı etmiş gibi görünüyor. Pek çok resminde özellikle el ve kollardaki anatomik sorunlar bu resimde de sol altta kızın elinin betiminde görülüyor. Ancak bazı araştırmacılar, bunu Vermeer’in çizgisel geleneğe ve onun sınırladığı biçimi tanımlama, kuşatma, kucaklama şeklindeki tarihsel işlevine karşı bir kayıtsızlığı olarak tanımlıyor.

📍

Portrait of a Young Woman, Johannes Vermeer, Oil on canvas, 44.5 x 40 cm, c. 1665–1674, Metropolitan Museum of Art, New York




0 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page